RedMed ™ - Specjalistyczne sklepy medyczne, analizatory krzepliwości krwi, kwasu moczowego, profilu lipidowego
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » SERWIS » CoaguChek XS - rozwiązywanie problemów
Waluta
Koszyk
Twój koszyk jest pusty ...
Ankieta

Apteka, w której powinny być dostępne nasze produkty. np. paski do INR. Start 15.10.2022


Opinia o produkcie
Urządzenie jest wysokiej jakości ponieważ ma mocno rozbudowane funkcje i radzi sobie z każdym pacjentem.
Ocena produktu 5/5
Kontakt
Systemy płatności
  • PayPal
  • tpay.com
  • iMoje
  • Paynow
  • BLIK

CoaguChek XS - rozwiązywanie problemów

Data dodania: 01-06-2016Wyświetleń: 6315
alt
Najczęściej pojawiające się błędy w czasie wykonywania testu, co oznaczają i jak je rozwiązać.


CoaguChek XS - wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.

 

Najczęściej pojawiające się błędy w czasie wykonywania testu, co oznaczają i jak je rozwiązać.


 
Najczęstszym rozwiązaniem jakiegokolwiek błędu jest usunięcie paska testowego, a jeżeli krew została już zaaplikowana, nie stosować go ponowne. Wyłącz analizator, włóż nieużywany pasek testowy, aby włączyć miernik ponownie i rozpocznij 30 sekund cykl przygotowawczy od nowa.
 

Błędy które pojawiają się po włączeniu urządzenia.

 

Błędy które pojawiają się po rozpoczęciu testu.


Błędy które pojawiają się po włączeniu urządzenia.




alt
Problem: Pasek testowy był już włożony do aparatu, zanim aparat został włączony za pomocą przycisku On/Off

Rozwiązanie: Wyjmij pasek testowy. Komunikat o błędzie zniknie aparat będzie gotowy 
do pracy. Analizator włącza się przyciskiem On/Off lub przez włożenie paska testowego.
Jeżeli włączymy analizator przyciskiem z włożonym paskiem to urządzenie uzna, że nie usunęliśmy go po poprzednim badaniu.




alt
Problem: Temperatura otoczenia jest za niska, lub za wysoka, aby prawidłowo wykonać pomiar.

Rozwiązanie: Wyłącz urządzenie i pozostaw go na 30 minut w temperaturze pokojowej (+od 15ºC do +32ºC). Dokładny wynik badania INR zależy od odpowiednich warunków testu. Temperatura wpływa na krzepliwość krwi.




alt
Problem: Baterie zbyt słabe

Rozwiązanie: wymień baterie w urządzeniu.




alt
Problem: Pokrywa szczeliny na paski testowe nie jest dokładnie zamknięta.

Rozwiązanie: Ponownie zamknij dokładnie pokrywę szczeliny na paski testowe. Komunikat o błędzie zniknie i analizator będzie gotowy do pracy.




alt
Problem: Pasek testowy nie nadaje się do użycia lub pasek  nie jest paskiem systemu CoaguChek XS. Opakowania pasków testowych są dostarczane razem z chipem do analizatora, na którym są niezbędne informacje do przeprowadzenia badania, w tym numer seryjny opakowania. Jeżeli włożymy pasek testowy z innego opakowania niż jest chip to urządzenie nie pozwoli wykonać testu.
Pasek Testowy również może być uszkodzony.
Pamiętaj, że urządzenie korzysta wyłącznie z pasków testowych systemu CoaguChek XS i nie będzie pracował z żadnymi innymi paskami, nawet jak będą pasować do otworu.

Rozwiązanie: Usuń pasek testowy i wyłącz urządzenie. Upewnij się czy chip który znajduje się w analizatorze pochodzi z tego samego opakowania co paski testowe. Jeżeli nie to wymień chip zgodnie z Instrukcją Użytkownika, lub zastosuj paski testowe z tego samego opakowania z którego pochodzi chip.
Jeżeli chip i pasek pochodzą z tego samego opakowania, to użyj nowego paska testowego.
Używaj wyłącznie pasków testowych CoaguChek XS.
Jeżeli dalej pojawia się ten błąd to skontaktuj się z dystrybutorem.




alt
Problem: Brak chipu kodowego, chip kodowy jest uszkodzony lub jest włożony nieprawidłowo.

Rozwiązanie: Włóż chip kodowy lub wyjmij go i włóż ponownie. Jeżeli dalej pojawia się ten błąd może to oznaczać, że chip jest uszkodzony. Nie można stosować chipów CoaguChek XS z innego opakowania niż paski testowe.

 

Błędy które pojawiają się po rozpoczęciu testu.



Error „6” - Pasek testowy został dotknięty lub usunięty podczas wykonywania testu.
alt
Problem: Zdarza się to często, gdy pacjent kontynuuje nakładanie krwi po tym jak analizator wydał dźwięk i cyfry odliczania zniknęły. Gdy urządzenie da sygnał dźwiękowy, informuje o tym, że ma wystarczającą dużą próbkę krwi i ma zamiar przeprowadzić badanie INR. Analizator musi precyzyjnie wykrywać małe formy skrzepu krwi. Tak więc, jeśli nadal naciskasz na pasek i poruszasz go, to utrudnienia to wykonanie testu i analizator wyświetla błąd "6" zamiast niedokładnego wyniku INR.

Rozwiązanie: Wyłącz urządzenie i wyjmij zużyty pasek testowy. Powtórz test z użyciem nowego paska i krwi pobranej z innego palca. Pamiętaj, aby nie dotknąć ani wyjmować paska testowego po sygnale dźwiękowym analizatora, który oznacza, że test jest w toku.




Error „5” - Nieprawidłowe nałożenie próbki krwi.
alt
Problem: Nie została zastosowana wystarczająco duża próbka krwi na pasek testowy, nie została nałożona cała naraz, albo krew spłynęła z palca i nie dostała się na czystą części paska testowego.

Rozwiązanie: Wyłącz miernik i wyjmij pasek testowy. Powtórz test z użyciem nowego paska testowego i krwi pobranej z nowego nakłucia z innego palca. Zdarza się to często nowym użytkownikom i troszkę trzeba się nauczyć, ale wkrótce nabierzesz doświadczenia. Pamiętaj, że technika jest wszystkim.




Error „4” - Pasek testowy nie nadaje się do użycia.
alt
Problem: Próbka krwi mogła zostać nałożona przed rozpoczęciem odliczania 180 sekund. Jest to kolejny powód, dla którego zachęcamy pacjentów, aby nie nakłuwać palca, aż nie zacznie się odliczanie. Rzadszym powodem z powodu którego może pojawić się błąd "4" jest, gdy pasek testowy jest niezdatny do użytku z powodu uszkodzenia lub błędu producenta.

Rozwiązanie: Jeśli krew nie została nałożona, to wyjmij pasek testowy, wyłącz analizator i ponownie włóż ten sam pasek. Jeśli komunikat o błędzie pojawi się ponownie się, odrzucić nieużyteczny pasek testowy, wyłącz urządzenie i włóż nowy pasek testowy i zacznij badanie od nowa. Nie nakładaj próbki krwi, aż nie rozpocznie się odliczanie 180 sekund! W przypadku wystąpienia błędu ponownie, skontaktuj się z dystrybutorem urządzenia.




Error „3” - Przekroczona data ważności paska testowego
alt
Problem: Wszystkie dostarczone paski testowe posiadają ponad roczną trwałości i nigdy nie otrzymasz przeterminowanych pasków testowych. Przyczyną tego błędu jest to, że data w analizatorze został przypadkowo zmieniona na nieaktualną, powoduje to, że paski testowe są odczytywane jako przeterminowane.

Rozwiązanie: Aby sprawdzić, czy data jest poprawna, spójrz w prawy górny rogu ekranu kiedy analizator jest włączony. Jeśli data nie jest poprawna to zajrzyj do Instrukcji Użytkownika, do działu Ustawienia aparatu, aby dowiedzieć się jak poprawnie zresetować datę i godzinę.
Skrócona instrukcja:
1. Przyciśnij Set po lewej stronie urządzenia, aby przejść do trybu ustawień.
2. Powtórnie naciskaj przycisk Set, aż ustawienie daty zostanie wybrane.
3. Po kolei będzie można ustawiać rok, potem miesiąc, na końcu dzień. Będzie to sygnalizowane miganiem odpowiadającej jej liczby. Aby zmienić migającą liczbę naciśnij przycisk M, zatwierdza się przyciskiem Set. 
Jeżeli będziesz potrzebował pomocy w prawidłowym ustawieniu daty skontaktuj się z dystrybutorem.

Jeżeli data jest prawidłowa, należy sprawdzić datę ważności pasków testowych. Data ważności jest na fiolce pasków testowych, poniżej ich kodu. Jeśli data ważności pasków testowych wygasła skontaktuj się z dystrybutorem.
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównejWróć do kategorii SERWIS

Zobacz nasze nowości

Super hit

Copyright © 1999 – 2024 Red Med Poland Sp. z o.o.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu